ból z tyłu ud

Patryk Niekłań

Ćwiczenia na uda - jak wysmuklić ich wewnętrzną stronę

Ćwiczenia na uda - jak wysmuklić ich wewnętrzną stronę

Wewnętrzna strona ud to jedna z najcięższych partii do wytrenowania. Tym bardziej, że tradycyjne zestawy ćwiczeń na nogi nie zawsze na nią działają. Dlatego zobacz, co przygotował trener Patryk Niekłań (moj-trener-osobisty.pl). Ostrzegamy - przy tym treningu porządnie się zmęczysz!

Jak ćwiczyć mięśnie głębokie - kompleks core: Akademia MTB Cezarego Zamany [odc. 11]

Znaczna część amatorów kolarstwa przykłada dużą wagę do rozwoju wydolności i siły mięśni dolnej połowy ciała. Faktem jest, że w naszej dyscyplinie większość ruchu generowana jest w obrębie tej części ciała. Gdy jednak spojrzeć na sylwetkę kolarza widać, że niejednokrotnie (zwłaszcza przy podjazdach) dość mocno trzyma się kierownicy. O czym to świadczy? Otóż moc generuje się nie tylko poprzez odepchnięcia z nóg.

Jak zrobić szpagat?

Szpagat nie jest tak trudny jak myślisz! Wystarczy wykonywać ćwiczenia Aleksandry Żelazo ukierunkowane na ten cel. Zobacz krok po kroku, jak wygląda trening do szpagatu.

Masaż. Czy dotyk leczy?

Masaż. Czy dotyk leczy?

: bolesność w okolicy szyi i mrowienie w rękach mogą być sumą napięć w okolicach mięśni pośladkowych, ud, podudzi i może wymagać rozmasowania nawet mięśni stóp. Ból z tyłu głowy może mieć związek z kurczami w łydkach ze względu na wzmożone napięcie prostownika grzbietu, który biegnie od potylicy do krzyża i

Wzmacniaj ciało i odprężaj umysł, czyli joga dla biegaczy

Wzmacniaj ciało i odprężaj umysł, czyli joga dla biegaczy

wskazującego od pięt 3. Ustaw kolana na szerokość bioder, uda równolegle do siebie 4. Palce stóp rozszerzone na boki, dociśnij kolana i grzbiety stóp do podłogi 5. Złap dłońmi za kostki, podnieś kość łonową do góry, naciągnij mięśnie ud oraz pachwiny i z podniesioną kością łonową powoli odchyl tułów do tyłu

6 sytuacji, które najbardziej zagrażają kolanom

6 sytuacji, które najbardziej zagrażają kolanom

i rehabilitacja mogą trwać od kilku tygodni do kilku miesięcy. To, że ból zniknął, nie znaczy, że kolano wróciło do zdrowia. Wiele osób popełnia błąd i wkrótce po ustąpieniu dolegliwości wraca do poprzednio uprawianych sportów mimo, że staw jeszcze nie jest na to gotowy. Warto zaufać specjalistom

Zdrowy Kręgosłup likwiduje ból pleców

Zdrowy Kręgosłup likwiduje ból pleców

prosty brzucha, który zgina tułów w przód i wraz z sąsiednimi mięśniami utrzymuje właściwą postawę ciała. Silną podporę stanowią prostowniki grzbietu - kolcowy klatki piersiowej zgina głowę w bok i tył, najdłuższy - prostuje, pochyla i rotuje kręgosłup, a mięśnie lędźwiowe podtrzymują tułów podczas

Elektrostymulacja iMpulse_30. Ćwiczenia z prądem

Elektrostymulacja iMpulse_30. Ćwiczenia z prądem

niedużym napięciu odczuwa się tylko lekkie mrowienie bicepsów, ud czy pośladków. I gdy impuls wędruje do mięśni, trzeba ćwiczyć - np. wymachy nóg do tyłu, dzięki którym pracuje pośladek, czy półprzysiady, podczas których pracuje i pośladek, i mięsień czworogłowy uda. Ćwiczę i ćwiczę, trenerka delikatnie

Trigger Point Therapy. Wyroluj mięśnie i pozbądź się bólu [TEST]

Trigger Point Therapy. Wyroluj mięśnie i pozbądź się bólu [TEST]

klubów sportowych. Za taką cenę zyskujemy własnego masażystę, który nigdy nie odmówi, a zawsze pomoże. Cena: 499pln Footballer - roller przeznaczony specjalnie do stóp i mięśni łydek Quadballer - roller do masażu ud, bioder i pośladków Kolejnym produktem z testowanej oferty Trigger Point Therapy

Szybko w dół - technika biegania w górach

Szybko w dół - technika biegania w górach

bolą nas mięśnie czworogłowe ud albo łydki - możemy spróbować trochę potruchtać, nogi przyzwyczają się i w końcu przestaną boleć, a my będziemy w stanie wykonać znowu porządne treningi. "Przyczyną bólu jest to, iż mięśnie muszą równocześnie rozciągać się i oporować w czasie biegu w dół. Zjawisko

Jak wygląda trening funkcjonalny?

Jak wygląda trening funkcjonalny?

rodzaje włókien mięśniowych, w odróżnieniu od tradycyjnych metod treningowych. Ten rodzaj treningu angażuje do pracy mięśnie głębokie jak i "centralny gorset mięśniowy" tzw. core stability, wzmacniając mięśnie tułowia zarówno z przodu jak i z tyłu, odciążając tym samym kręgosłup

Dobre i złe ćwiczenia na bolące plecy

Dobre i złe ćwiczenia na bolące plecy

przykurczone i przeciążają kręgosłup. Dlatego nie należy ich wzmacniać, ale rozciągać! Oczywiście, osoby, które nie cierpią na bóle krzyża mogą ćwiczyć w powyższy sposób, pamiętając o zrobieniu na zakończenie stretchingu. Wypróbuj: rozciąganie tyłów ud na leżąco Połóż się na plecach, nogi płasko na

Fitness - wszystko, co musisz wiedzieć

Fitness - wszystko, co musisz wiedzieć

Dołącz do nas na Facebooku Obejdzie się bez bólu Trening nie musi być bolesny, aby przynosił oczekiwane rezultaty. Dlatego osoby początkujące powinny startować z aktywnością spokojnie, bez pośpiechu. Lekkie uczucie zmęczenia mięśni po wysiłku jest zdrowym objawem, ale ból i potężne zakwasy

Osiem alpejskich maratonów dzień po dniu - Polacy na 8. Gore-tex Transalpine Run

Osiem alpejskich maratonów dzień po dniu - Polacy na 8. Gore-tex Transalpine Run

wyczekany, wycierpiany, okupiony bólem ud, płuc i żołądka. Pędzę tak, jakbym nie miała w nogach 320 kilometrów, jakby to był finisz jednego tylko Maratonu Warszawskiego. Osiem razy przekraczaliśmy metę, po każdym z ośmiu etapów, podczas których trzeba było pokonać średnio po 40 km dziennie, mieliśmy

Najlepszy maratończyk Torunia: - Wyglądam jak "grubas"

Najlepszy maratończyk Torunia: - Wyglądam jak "grubas"

moim ultramaratonie w 2009 r. chodziłem tyłem po schodach. W sobotę był bieg, w poniedziałek byłem w pracy. Naprawdę, po schodach chodziłem tyłem, bo ból mięśni ud był naprawdę duży. Z kolei drugi ultramaraton, w 2010 r. przeszedłem nieco lepiej. Choć trzeba przyznać, że pogoda była gorsza. Biegłem w

Dieta oczyszczająca, czyli jak wygląda detoks na płynach

Dieta oczyszczająca, czyli jak wygląda detoks na płynach

? Po pierwsze: podczas detoksu nie będzie wokół ciebie wielu pokus w postaci kawy z koleżanką czy lampki wina z ukochanym. Po drugie: zwykle na samym początku dokuczają bóle głowy i brakuje nam sił, zatem oczyszczanie podczas urlopu z dala od pracy i codziennych, domowych obowiązków to dobry pomysł. I

Trening i rozgrzewka, by na stoku czuć się pewnie

nich wytwarza, trzeba utrzymać kilkanaście lub kilkadziesiąt sekund. Zdarzyło ci się przystawać w połowie stoku z powodu palącego bólu w udach? Trening przed wyjazdem na narty pozwoli zminimalizować ten efekt. Silne mięśnie to też często jedyny ratunek w trudnym terenie - na muldach, uskokach, lodzie

Przyczyny bólu kolan u biegaczy i doraźne sposoby leczenia

Przyczyny bólu kolan u biegaczy i doraźne sposoby leczenia

biegacza" Najczęściej występującą u biegaczy kontuzją stawu kolanowego jest tak zwane "kolano biegacza". To  typowy uraz  przeciążeniowy, który występuje u długodystansowców. Ból pojawia się po wewnętrznej lub zewnętrznej stronie kolana. Powoduje go niewłaściwie pracująca rzepka

Jak się zachować po zejściu z roweru

Jak się zachować po zejściu z roweru

* podczas ćwiczeń oddychamy. Wiele osób wstrzymuje oddech, kiedyś i ja, nawet podczas robienia pompek nie oddychałam, to błąd * ćwiczymy bez bólu * rozciągając mięśnie ud, zaczynamy od przedniej strony, później dopiero tylna * prawidłowy system rozciągania to: napięcie (ok.10 sek) - rozluźnienie (2-3 sek

Pole dance, czyli odczarujmy rurkę!

Pole dance, czyli odczarujmy rurkę!

raczkuje, ale - biorąc pod uwagę stosunkowo niedługi czas jego funkcjonowania - znalazł zadziwiająco dużo zwolenników. Mamy też kilka osób, których nazwiska znane są w coraz szerszych kręgach na całym świecie. Innymi słowy: mamy z czego być dumni! Tyle na wstępie, artykuł nie jest przecież o mnie. Aby w

Kopanie na ekranie - nowa moda w TV

. Dlaczego w tej dyscyplinie ciągle widać te same twarze? Mało jest osób, które decydują się na taką formułę walki. To po prostu strasznie boli. Po low kickach ból piszczeli i mięśni ud jest potworny. Nokautów po low kicku jest nieomal tyle samo, co po ciosach w głowę. Straszliwie obolałe po walce są kości